79level.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

domowe sposoby na zgage
Zdrowie

Domowe sposoby na zgagę

Zgaga występuje u wielu osób. Może dopaść każdego, jednak najczęściej dotyka osoby po 50 roku życia. Jest to rozluźnienie dolnego zwieracza przełyku, przez co treść żołądkowa cofa się do gardła i wywołuje podrażnienie oraz stan zapalny. Występuje wtedy nieprzyjemne uczucie palenia. Przyczyny tego są różne, jednak do najczęstszych zaliczamy: palenie papierosów, przyjmowanie niektórych leków doustnych, spożywanie szybko i w biegu potraw tłustych i obfitych, picie napojów gazowanych oraz niektórych produktów, które rozluźniają dolny przełyk (są to: czekolada, cebula, pomidory czy ogórki). Jakie są domowe sposoby na zgage? Przede wszystkim dobrym pomysłem jest robienie naparów z ziół, które dobroczynnie wpływają na pracę układu pokarmowego. Warto stosować rumianek, miętę, koper i kminek. Dobrym pomysłem jest także żucie plastra imbiru. Ten, szybko wchłania kwasy żołądkowe w przełyku i łagodzi podrażnienia. Szklanka mleka pomaga miejscowo i w przypadkach sporadycznej zgagi. Nie zaleca stosować się go w częściej pojawiających się dolegliwościach, gdyż stymuluje produkcję kwasów żołądkowych. Napar z siemienia lnianego również pomaga przy zgadze. Wzmacnia i osłania nabłonek przełyku, dzięki swojej konsystencji. W tym przypadku, dwie łyżki siemienia lnianego należy zalać wrzątkiem i poczekać aż ostygnie. Rozpuszczona soda oczyszczona zobojętnia kwas i neutralizuje soki trawienne. Ją również się zaleca. Cierpiącym na zgagę kobietom w ciąży i innym osobom, zaleca się spożywać niesolone migdały. Pomagają one, jak w poprzednich przypadkach, zneutralizować kwasy. Polecane przyszłym mamą, ze względu na ilość mikroelementów w nich zawartych. Migdały najlepiej przegryzać powoli, gdy tylko pojawi się pieczenie. Z innych domowych sposobów na zgagę: żucie niesłodzonej gumy; spożycie łyżeczki musztardy; picie soków z takich warzyw jak: marchew, rzodkiew oraz burak; a także najzwyczajniejsze nawadnianie. Należy pamiętać również, że w przypadkach zgagi bardzo ważna jest profilaktyka. Trzeba zwracać uwagę nie tylko na to, co jemy, ale także jak jemy. Spożywanie posiłków w biegu, na szybko i w stresie niezbyt dobrze wpływa na nasz układ pokarmowy. Najważniejsza zasada to: jeść mniej, a częściej. Natomiast po jedzeniu dobrze zrobić sobie spacer, a kolację robić minimum dwie godziny przed spaniem. Warto również zrezygnować z używek, takich jak papierosy czy alkohol, które między innymi wywołują zgagę. Trzeba też ograniczyć ilość wypijanych kaw oraz przyjmowanych tabletek przeciwzapalnych, przeciwbólowych i przeciwgorączkowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *